Setkáváte se s dětmi, které rády řeší matematické úlohy a problémy, nebo s dětmi, které mají při řešení matematických úloh hlubší vhled do problematiky než ostatní a s nestačí jim úlohy z běžných učebnic a sbírek úloh? Setkáváte se s dětmi s matematickým nadáním, bystrými, nebo jednoduše s pozitivním vztahem k matematice? Chcete se něco dozvědět o těchto dětech a jejich přístupech k řešení úloh a mít pro ně dostatečně podnětné úlohy? Pak je tato kniha určena právě pro vás. Najdete v ní několik zkušeností... Celý popis

Koupit za 249 Kč
  • Od nejoblíbenějších
  • Od nejlevnějších
  • Od nejdražších

Popis

Setkáváte se s dětmi, které rády řeší matematické úlohy a problémy, nebo s dětmi, které mají při řešení matematických úloh hlubší vhled do problematiky než ostatní a s nestačí jim úlohy z běžných učebnic a sbírek úloh? Setkáváte se s dětmi s matematickým nadáním, bystrými, nebo jednoduše s pozitivním vztahem k matematice? Chcete se něco dozvědět o těchto dětech a jejich přístupech k řešení úloh a mít pro ně dostatečně podnětné úlohy? Pak je tato kniha určena právě pro vás. Najdete v ní několik zkušeností z práce s nadanými dětmi, a hlavně mnoho úloh, jejichž řešení by mohla být pro děti a možná i pro vás zajímavá. O autorkách: RNDr. Růžena Blažková, CSc.: působí na Katedře matematiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, více než 30 let se věnuje výuce didaktiky matematiky a tématu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména žáků nadaných a žáků s poruchami učení. Mgr. Irena Budínová, Ph.D.: působí na Katedře matematiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, zabývá se především individualizací výuky vzhledem k potřebám žáků. Tématu nadaných žáků se začala hlouběji věnovat před šesti lety díky spolupráci s doc. Šárkou Portešovou a od té doby se vzdělávání nadaných žáků aktivně věnuje. „Po mnoho roků se zabýváme nadanými žáky 2. stupně ZŠ a jejich specifickými přístupy k řešení matematických úloh. Za tuto dobu jsme si ověřily, jak je důležité žáky zaměstnávat způsobem odpovídajícím jejich matematickému potenciálu a úrovni myšlení. Nadání se nerozvíjí samo od sebe, je nutné ho podporovat. Všimly jsme si, jak různé mohou být projevy nadaných žáků v matematice. Mnoho dětí se totiž neprojevuje tak, že jsou nadané, ale často jako vyrušující, ignorující, demotivované či líné. Příčinou může být nedostatek adekvátních podnětů v hodinách matematiky, nebo naopak kladení nepřiměřených nároků na nadané dítě. Děti by měly mít z matematiky radost, měly by si osvojovat potřebné matematické znalosti a dovednosti a měly by je být schopny využít v nestandardních úlohách. Tuto publikaci jsme vytvořily s cílem nabídnout učitelům, rodičům, nebo samotným nadaným dětem mnoho zajímavých úloh, které je matematicky obohatí a mohou zvýšit jejich zájem o matematiku. Neřešené úlohy jsou voleny tak, aby poskytovaly různé možnosti přístupu k jejich řešení. Tyto možnosti uvádíme ve výsledcích úloh.“ (úlohy pro žáky 1. stupně ZŠ, jejich rodiče a učitele)
Zobrazit více

Parametry

Druh pro základní školy
Autor Irena Budínová, Helena Durnová, Milena Vaňurová, Růžena Blažková
Jazyk české
Rok vydání 2018
Vydavatel Edika
Výrobce Edika
Předmět matematika
Počet stran 96
Zobrazit více parametrů